Wat is het toverwoord van een goede mailing?
Waarom lees je de ene mailing die je ontvangt wel en waarom druk je direct op delete bij een andere mailing die je ontvangt?
We krijgen dagelijks tientallen commerciële mailingen van bedrijven die je gevraagd of ongevraagd op de maillijst hebben gezet. Wellicht heb je bij outlook al bij een aantal ingesteld dat ze rechtstreeks je prullenbak ingaan of je drukt bij ontvangst snel op de deleteknop. Wist je dat slecht ca 20% van de mails gelezen wordt?!
Toch zijn er ook een heel aantal mails die je ontvangt, waarbij je er toch een blik overheen werpt of die je zelfs wilt bewaren. We zijn inmiddels super getraind in het scannen van de digitale post. En een beslissing om de mail weg te gooien is snel gemaakt. En toch zijn er mails die jouw aandacht krijgen.
Maak eens een optelsom van alle mails die je laat schieten, ze passen niet in dit lijstje. En toch zijn hele volksstammen druk bezig jou de hele dag vol te gooien met informatie waar je niet op zit te wachten. Je worstelt je door lelijke designs, hele verhalen over hoe geweldig het bedrijf is en als klap op de vuurpijl is het ook nog eens lekker cheap gemaakt in een gratis programma van Mailchimp, Laposta, of iets anders. Want er prijkt een groot logo onderaan de mail. Met een druk op de knop kun je in één keer duizenden ontvangers bereiken. Hoppa, denkt de ontvanger! We zijn weer lekker commercieel aan het plussen, want iedereen weet nu hoe goed ik ben!
Fout! De irritatie van dit soort mails is hoog en het rendement laag. Maar ach de kosten vallen daarentegen ook wel weer mee. Maar mensen dit moet je niet willen!
Dus aan de slag! Want misschien stuur je zelf ook wel dit soort mails naar je klanten en dat is iets om over na te denken. Want uiteindelijk kost het ook weer tijd om deze mailingen te maken, je doet toch je uiterste best om het zo goed mogelijk te doen en dan heeft het alsnog het omgekeerde effect. Dat moet je niet willen! Dus denk daarom heel goed na wat je gaat zenden en voorkom dat het eenrichtingsverkeer wordt.
De beste mails
Eigenlijk gaat het erom dat je gaat werken aan je relatie en nadenken waar je de ontvanger blij mee kan maken. Uiteindelijk wil je dat ze niet kunnen wachten tot je de volgende mail weer gaat sturen, toch? Het toverwoord is ‘relevantie en persoonlijk’. Als jouw mailing daaraan voldoet, dan ben je echt king!
Tips voor het beste resultaat:
Laten we afspreken met elkaar dat we de wereld van digitale mailingen weer mooi en leuk maken! En daar helpen we je graag een handje bij, want samen kom je verder.
Goede zaken,
Lisette de Jong
Youngwise
PS: Wil je nu meer weten over een mailprogramma waarin dit alles mogelijk is, kijk eens naar Youngsend.
Bent u benieuwd wat we voor uw bedrijf kunnen betekenen?
© 2004 - 2023 | Youngwise B.V. - Het bureau uit Ede voor live communicatie & event marketing.