De laatste tijd signaleer ik op grote schaal een soort van burn out op het gebied van evenementen.
Tal van uitnodigingen vliegen je om de oren. Je kunt onderhand elke dag wel ergens aanschuiven, terwijl je buitengewoon druk bent. Tel eens na op hoeveel evenementen je zelf was, waar bleek dat je in een regelrecht salesfuik was gelopen of dat het programma maar suf en saai was. Zonde van je tijd! Dat betekent dat gasten zich nog nauwelijks ‘zomaar’ aanmelden en als ze dat wel doen, dan pas op het laatste moment. Het percentage ‘no show’ is nog nooit zo hoog geweest.
Boeien, binden, beleven en activeren, dat is waar een goed event aan voldoet. Maak deze waarde dan ook zichtbaar en denkvanuit de bezoeker. Zij maken tijd voor je vrij en tijd is geld. Zorg ervoor dat de inhoud van het event de investering meer dan waard is om te komen. Doe aan storytelling, maak de inhoud relevant en vertel zo min mogelijk over jezelf. Ja echt! Laat de mensen zelf concluderen en ontdekken hoe bijzonder bedrijf je bent.
Bedenk je daarnaast ook dat het uitnodigingstraject inmiddels net een salestraject is. Zorg voor een kalender met meerdere on- en offline uitingen. Maak bijvoorbeeld gebruik van een teaser en stuur een eventimpressie met een shout out van de spreker. Stuur tijdig een reminder en bel desnoods na. Nodig mensen op persoonlijke titel uit en vertel hoe fijn je het zou vinden als ze erbij zijn. Hoe persoonlijker hoe beter!
Pas je deze tips toe, dan weet ik zeker dat je een top opkomst hebt en je bezoekers fans zijn geworden. En…. laten we vanaf nu afspreken dat het verboden is om slechte events te organiseren.
Bent u benieuwd wat we voor uw bedrijf kunnen betekenen?
© 2004 - 2023 | Youngwise B.V. - Het bureau uit Ede voor live communicatie & event marketing.