Een groep ondernemers gaan met elkaar fietsen en worden vrienden. En deze vrienden hebben de ambitie om voor het KWF zoveel mogelijk geld op te halen. Het idee ontstaat en er er sluiten meer mensen aan. Samen gaan zij lopen en fietsen op de Alpe d’Huzes en het doel… zoveel mogelijk geld ophalen!
Met zoveel passie en energie werd het veilingevenement georganiseerd en in een mum van tijd waren de tafels uitverkocht. Eventlocatie de Basiliek was de plaats waar het plaatsvond en de catering, de sprekers en muziek waren ook al geregeld. Het zou een ‘life cooking with love’ event worden ‘for the fight against cancer’. Op dat moment werden wij gebeld, want het event nam grote vormen aan. Het moest professioneel en bijzonder worden. De wens was groot om niet alleen veel geld op te halen, maar ook dat de gasten zich nog jaren dit bijzondere event zouden herinneren.
Het moment dat Lisette de Jong van Youngwise aan tafel zat, werd zij geraakt. Zo’n waanzinnige drive, de vriendschap en vooral de ambitie voor het grote succes. De vele ideeën en praktische zaken werden in een plan van aanpak gegoten. Vanaf dat moment waren wij aanspreekpunt voor de vele partijen die erbij betrokken waren. Maar ook voor de organisatie van de veiling zelf, want het is een intensief traject. Gelukkig heeft Youngwise ruime ervaring in het organiseren van veilingen en was dit bij ons in goede handen.
Vanaf het eerste moment dat de gasten de zaal binnenkomen tot de finale, moet het verhaal kloppen. De gasten moeten worden geraakt en weten waarom hun gift zo belangrijk is. We zijn gaan bouwen aan een script waarin we de films hebben gemaakt als opening van de avond, maar ook als inleiding van de veiling. We hebben het team in beeld gebracht en ontroerende verhalen gehoord, die hen de motivatie geven om de top te bereiken. Opgeven is geen optie.
De openingsfilm bracht bezinning en in deze bezinning lichtte er in de zaal een spot op. In deze spot stond trompettist Andre Heuvelman en de klanken van zijn trompet kwamen binnen. Hij speelde richting het podium en daar – vanuit het donker – kwam het licht richting de junior trompettist Duco. Een gevoelig en toch ook krachtig duet volgde, en daarmee was de avond geopend.
Niemand minder dan Kees Jansma was deze avond gastheer en leidde de gasten langs sprekers als Jan van Setten en Erben Wennemars. Terwijl chefkok Sander van den Bosse van Catering Groep Nederland de gasten live showcooking liet zien vanuit de keuken. Bijzondere gerechten die volgden werden door de witte brigade uitgeserveerd op muziek als een geoliede machine.
Mensen die Alpe d’Huzes kennen weten dat de vele kaarsen, de spreuk ‘opgeven is geen optie’, de saamhorigheid en het lijflied “dichter bij de hemel kan ik niet” allemaal bij elkaar horen. Bram van team Dedicated vertolkte dit lied samen met Gospel Boulevard en uit de zaal kwamen alle leden zijn kant op met een kaars in de handen die op de rand van het podium werd gezet. Alle vrienden stonden rondom en naast Bram op het podium en zongen uit volle borst mee met dit lied. Emotioneel en zeer indrukwekkend!
En hiermee was de veiling gestart! De veiling werd geleid door notaris en veilingmeester Palko Benedek. En vervolgens werd een waanzinnig bedrag opgehaald dat ver boven alle verwachtingen uitsteeg! Reden voor een groot feest en dat werd goed ingezet met Gospel Boulevard! Het was daadwerkelijk een avond om nooit meer te vergeten!
Bekijjk de film hier terug:
Bent u benieuwd wat we voor uw bedrijf kunnen betekenen?
© 2004 - 2023 | Youngwise B.V. - Het bureau uit Ede voor live communicatie & event marketing.