Evenementen moeheid is een grote bedreiging

De return on investment van een evenement is hoog.

En dat is de reden dat een evenement meer dan ooit wordt ingezet als marketingmiddel. Maar kijk uit!

We signaleren op grote schaal burn out signalen bij de groep genodigden. Want de uitnodigingen voor tal van events komen je mailbox ingeslingerd en ook per post komen de kaarten binnen. Het ene evenement belooft nog mooier te zijn dan het ander, en natuurlijk is er geweldige catering en volop mogelijkheid tot netwerken.

Je kunt onderhand niet meer kiezen waar je naartoe gaat en dat terwijl je ook nog eens druk bent met je dagelijkse business. De aangegeven USP van het event ‘netwerken en goede catering’, is voor de ontvanger geen echte reden om te komen. Daarnaast heeft de ontvanger al heel wat slechte event ervaringen gehad. Want tel eens na op hoeveel evenementen je zelf was, waar bleek dat je in een regelrecht salesfuik was gelopen of dat het programma maar suf en saai was. Zonde van je tijd!

Dus ja, we kunnen wel zeggen dat er crisis is bij de opdrachtgevers van evenementen. De gasten melden zich nauwelijks nog automatisch aan en als ze zich aanmelden, is dat op het laatste moment. Vervolgens wordt het percentage no show alsmaar hoger.

Wat kun je doen om ervoor te zorgen dat jouw evenement in goede aarde valt en waar je een goede opkomst hebt van gasten:

  • Maak een programma waarbij de bezoeker daadwerkelijk iets ontvangt aan kennis en ervaring.
  • Geef een bijzondere beleving zoals een waanzinnig gave of bijzondere locatie
  • Zorg voor creativiteit en verrassingen vanaf begin tot eind
  • Doe aan storytelling, maak de inhoud relevant en vertel zo min mogelijk over jezelf… Ja echt… laat de mensen zelf concluderen en ontdekken hoe bijzonder bedrijf je bent.
  • Maak het authentiek en blijf dicht bij je verhaal
  • Realiseer je dat het uitnodigingstraject daadwerkelijk een salestraject is. Hoe persoonlijker hoe beter en bouw het op de juiste manier op, dus met een teaser, online met post gecombineerd, stuur event impressie met bijvoorbeeld een shout out van de spreker, zorg voor een goede reminder, bel na en nodig zelf continue uit als je mensen spreekt. Nogmaals, hoe persoonlijker hoe beter!
  • Vertel de waarde van de komst voor de genodigde en voor jou als organisator
  • Zorg voor een oprechte after event actie.

Ben je in staat om dit alles toe te passen in je evenement, dan weet ik zeker dat je een top opkomst hebt en dat jouw bezoekers fans zijn geworden. En juist deze twee zaken vormen de formule voor een hele hoge opbrengst van je investering.

Dus laten we afspreken, dat het van nu af aan verboden is om slechte events te organiseren!

Goede zaken,
Lisette de Jong

Youngwise
Vormgevers van de beleving en regisseurs van de ontmoeting!

Bent u benieuwd wat we voor uw bedrijf kunnen betekenen?

Neem vrijblijvend contact met ons op.

© 2004 - 2017 | Youngwise B.V. - Het bureau uit Ede voor live communicatie & event marketing. Werkzaam in de regio Ede, Veenendaal, Rhenen e.o.